tiistai 11. kesäkuuta 2013

Hauska esittelypostaus

Helou. Tervetuloa lukemaan hauskaa blogiani cosplaysta ja sisäsaumoista. On tärkeää, että sisäsaumat ovat suorassa. Hieno viisaus vuosien takaa, ja tämä cosplaykurppa kantaa sitä itsepintaisesti edelleen mukanaan. Ja siksi on vain oikein, että bloginikin kantaa sitä nimeä.

(Oikeastihan sisäsaumoilla ei varmaan ole paljoakaan väliä. En ole ollut koskaan sellaisessa tuomaroinnissa, jossa ne olisivat jotakuta kiinnostaneet. Eikä muakaan aina kiinnosta.)

Tämän hassun harrastuksen parissa olen notkunut vuodesta 2003 lähtien, eli nyt on hyvä pitää 10-vuotisjuhlat ja laittaa kuppanen blogi pystyyn sen kunniaksi. Aikaisemmin kisailin paljon, sittemmin olen roikkunut conien järjestäjäpuolella. Nyt cosplayn into on vähän palaillut, ja olen väsäillyt jopa pari uutta pukua. Joskus muinoin sain räpellettyä kasaan pukuompelijan perustutkinnon, mutta muutoin omat puvut on kasattu lähinnä kämmäilyn ja koekappaleiden turvin. Oon mä ihan hienojakin tehnyt.

Aikaisemmin liikuin internetin ihmemaassa nickillä miwa, mutta avioiduttuani toisen pukuiluhörhön kanssa, vaihdoin perinteisesti myös nimeni. Nykyisin liikun siis Tiklinä, jos nickiä haluaa käyttää.

Jostain syystä cosplaypiireissä otetaan paljon paineita siitä, että ollaan niin vanhoja, eikä pian voi enää cosplayata mitään. Itsehän näytän paperit Alkon kassalla vielä pitkälti yli 30-vuotiaanakin, mutta tulevaisuuden varalle mulla on jo hienoja suunnitelmia. Kun ulkomuoto alkaa pahemmin rapistua, cosplaylistalle nousee heti ensitöiksi Fatal Frame III:n Stroller Grandma.


Tosi hieno, eikö. 

Lähes jokainen Suomessa järjestettävä isompi tapahtuma tulee katsastettua joka vuosi, ja seuraavana vuorossa on Lahden Desucon. Itekin oon pitkän tauon jälkeen kisailemassa sunnuntain esityskisassa.

Leiskasta kiitos Asagille. <3 (Itehän en mitään Photarilla osaa tehdä.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti